lördag 2 mars 2013

Fyllda avokado med räkröra.

Min lördag har sett ut som säkert många andras. Jag har storhandlat, städat huset, tvättat mm. Några av barnen har spelat innebandy match och det fick jag ju inte heller missa. 
Men just nu sitter jag med datorn framför tv:n samtidigt som Real Madrid och Barcelona spelar match och bara slappar lite. 

Tänkte att jag skulle göra en förrätt idag.
Det blir inte att jag gör förätter så ofta om vi inte har gäster. Men i dag blir det fylld avokado med räkröra. 
Till huvudrätt blir det kycklingfilé med bla champinjoner och grillad paprika. Till kycklingen serveras det duchessepotatis med spenat och vitlök. 

Ingredienser:
Till förrätt till 4 personer behöver du.
2 avokado
2 dl skalade räkor 
2 msk finhackad purjolök
1 dl creme fraiche
2 msk majonäs
1 msk finhackad dill
salt
peppar

Gör så här:
Dela avokadorna ta bort kärnorna, gröp ur köttet och mosa det.
Grovhacka räkorna (spara några till dekorering). 
Finhacka purjolöken och dillen. Blanda majonnäs och creme fraîche och smaka av med salt och peppar. Fyll de tomma skalen med röran och garnera med räkor och dill.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut