onsdag 1 maj 2013

Vit chokladmousse med passionsfrukt

Eftersom jag bjöd på smörgåstårta på min födelsedag, ville jag inte ha en tårta till efterrätt, så jag gjorde en vit chokladmousse med passionfrukt. Lätt att förbereda och recpetet går att dubbla. 

I morgon bär det av till Scottland, och jag vet inte om jag kommer att ha tillgång till någon dator, så därför har jag skaffat instagram där jag ska försöka vara lite aktiv och lägga ut lite bilder. 
På instagram heter jag @lindasgoda så följ mig gärna.

Ingredienser:
Till 6-8 personer behöver du..
3 dl grädde
100 g vit choklad
2 ägg
3 passionsfrukter

Gör så här:
Vispa grädden. Smällt chokladen över vattenbad. Vispa äggen och tillsätt den avsvalnade chokladen under vispning. Använd gärna en elvisp. Rör därefter ner grädden lite i taget. 
Lägg upp i glas och låt stå kallt i minst 2 timmar. Garnera med passionsfrukten precis innan servering.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut