onsdag 18 mars 2015

Torsk i ugn med bacon och broccoli

Bacon passar bra ihop med torsk. Jag lagade en fiskrätt med torsk, bacon och broccoli.
Jag hade två sorters lök i rätten, gräslök och schalottenlök. Till fisken hade vi pressad potatis.

Ingredienser:
Till 6 personer behöver du:
800 g torsk
1 pkt bacon
2 schalottenlökar
200 g färsk broccoli
1 dl gräslök
2 dl creme fraiche
4 dl grädde
1 msk dijonsenap
2 dl riven ost
salt
citronpeppar

Gör så här:
Salta och peppra torsken. Lägg den i ugnsfast form och sätt in på 200 grader i 10 minuter. Finhacka schalottenlöken och stek baconen samt löken i en panna.

Skär broccolin i mindre bitar.
Tag ut fisken från ugnen och häll av ev vätska. Lägg på broccolin.
Blanda samman creme fraichen, grädden, senapen, baconen, gräslöken och smaka av med salt och citronpeppar. Häll över såsen och strö över den rivna osten.
Sätt in i ugnen på 225°C i 20 min till.




1 kommentar :

  1. en a dom godaste fiskrätter jag ätit mina gäster supernöjda

    SvaraRadera

Skriv ut