tisdag 21 april 2015

Krämig pasta med kyckling

Ikväll är jag ensam hemma och jag köpte pizza och placerade mig framför tv´n för att kolla på Lakers-Skellefteå och så här i andra pausen leder Lakers.

Men här kommer receptet på en krämig pasta som jag lagade för ett tag sen.
Kombinationen med sambal oelek och soya som blandas med grädde och creme fraiche är lättlagat och gott. Här använde jag kycklingfilé och blandade ner pastan i såsen.

Ingredienser:
500-600 g bandspagetti

1 kg kycklingfilé
1 gul paprika
1 gul lök
4 dl creme fraiche
5 dl grädde
½ dl kinesisk soya
1 ½ tsk sambal olek
salt
peppar

Gör så här:
Skär kycklingen och paprikan i strimlor. Skala och finhacka löken.
Fräs kycklingen, paprikan och löken i en panna och krydda med salt och peppar.
Blanda ihop creme fraiche, grädde, soya och sambal oelek och häll såsen över köttet.
Låt puttra på svag värme tills pastan är klar. Blanda ner såsen i pastan och servera en sallad till.


2 kommentarer :

  1. Vanlig grädde eller matgrädde?

    SvaraRadera
  2. Du kan använda den grädde som du vill ha. Vill du ha lite magrare variant så använder du matlagningsgrädde. Själv använder jag den grädden som jag har hemma. Ibland vispgrädde och ibland matlagningsgrädde./ mvh Linda

    SvaraRadera

Skriv ut