fredag 4 april 2014

Smörgåstårta på polarbröd med tonfiskfyllning

När jag vill göra en smörgåstårta som går fort att göra, så använder jag polarbröd och fyller den med samma fyllning på alla lager. Denna gången hade jag tonfiskfyllning.
Bröden penslar jag med lite vatten innan jag lägger på fyllningen. Tårtan blir saftigare då.

Ingredienser:
Fyllning:
1 pkt polarbröd ( 3 runda bröd)
2 burkar tonfisk i vatten
1 burk creme fraiche
1 ½ dl majonäs
½ finhackad gul lök
salt
peppar

Garnering:
ägg
ost 
skinka 
räkor
gurka
citron
persilja

Gör så här:
Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Smaka av med lite salt och peppar.
Lägg ett bröd på ett runt fat och pensla det med lite vatten.
Lägg på ett lager av fyllningen och lägg på nästa bröd och pensla med lite vatten och på med fyllning igen osv.
Låt gärna smörgåstårtan stå och dra till sig, gärna till dagen efter.
Garnera med ägg, ost, skinka, räkor, gurka, citron och persilja.




2 kommentarer :

  1. Gjorde denna till min födelsedag och det blev mycket lyckat, alla åt och var glada. Saftig och god.
    Tack för receptet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att smörgåstårtan blev uppskattad och att alla gillade den. Grattis i efterskott! Mvh Linda

      Radera

Skriv ut