måndag 7 januari 2013

Vi äter Asiatiskt!

På min favorit restaurang, så plockar man olika råa sorter av grönsaker, kött, skaldjur och nudlar. Därefter häller man på smaksatta oljor och sen steker dom maten på plats.
Det är SÅ gott!
Idag försökte jag göra någon liknade variant hemma. 
Vi hade dock inte lika mycket att välja på. Barnen fick välja va de ville ha på just sin tallrik och hällde på lite av de smaksatta oljor som de ville ha och och sedan stekte jag maten i olika stekpannor.
Lite pyssel blev det och det var inte helt lätt att ha igång fyra stekpannor samtidigt.

Till förrätt hade vi vegetariska vårullar som jag köpte färdiga och till dem gjorde jag en dippsås.
Receptet till dippsåsen hittar du här.

Vi hade...
kycklingfilé som jag skar i tunna skivor.
gul lök
salladslök
broccoli
nudlar som jag hade förkokat i någon minut
champinjoner
Som smaksättare hade jag i olika skålar..
pressad vitlök
färsk riven ingefära
sambal oelek
Sen fyllde jag på med vanlig olja och rörde runt.
sesamolja på flaska





Så här såg min tallrik ut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut