fredag 9 november 2012

Hamburgare med bröd


När jag vaknar upp denna fredag morgon av en klocka som bara ringer och ringer alldeles för tidigt, med vetskapen om att jag har en lång jobbardag framför mig, så är det gott att veta att kvällens mat är planerad.
 I min familj gillar vi hamburgare av alla slag.
Inte för att det behövs flera stycken för att göra hamburgare, men trevligt sällskap i köket, lite musik och något gott och dricka när man är lite sliten på fredagskvällen är inte fel.
Till hamburgarna serverades det pommes frites.

Till 8 stora hamburgare behöver du...

Ingredienser:

800 g nötfärs                               
1 riven gul lök                        
½ dl thai sweet chili
1 tsk röksalt
½ tsk salt
1 tsk grovmalen svartpeppar
1 tsk grillkrydda

Blanda ihop alla ingredienser och forma färsen till 8 burgare. 
Stek burgarna till grad du vill ha dem.
Själv vill jag ha dem well done.


Tillbehör:
cheddarost
Skivade tomater
gul lök, skuren i ringar
isbergssallad
bacon
hamburgerdressing
ketchup


 




 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut