söndag 5 januari 2014

Apelsinmarinad till grillad kycklingfilé

Det har varit mycket att göra på jobbet i mellandagarna och jag har inte mått så bra.
Har ont i halsen och känner mig allmänt krasslig. Därför var det guld värt när jag kom hem i fredags efter jobbet. Min sambo hade tänt en massa ljus, hällt upp mitt favoritgodis i en skål och lagat middagen. Apelsinmarinerade grillade kycklingfiléer, champinjoner och ananas.
Till kycklingen hade vi räfflade potatisrutor och goda grönsaker. Han gjorde även en god dressing som jag kommer att lägga ut receptet på sen.<3
Här kommer receptet på den goda marinaden.

Ingredienser:
1 dl koncentrerad apelsinjuice
1 ½ msk riven ingefära
1 ½ msk flytande honung
½ msk sesamolja
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk ketchup
1 msk sweet chilisås
1 msk socker

Gör så här:
Blanda ihop alla ingredienser till marinaden och marinera kycklingen i den. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut