torsdag 16 juni 2016

Grillade fyllda kycklingfiléer

Idag var jag på after work efter jobbet och vi åt på ett ställe som serverade goda hamburgare.
Till hamburgaren beställde jag sötpotatis pommes. Väldigt gott. Sist vi grillade så grillade vi fyllda kycklingfiléer och jag kom på att jag inte hade lagt ut receptet. Så här kommer det.
Till kycklingen gjorde jag en fetaoströra och receptet på den kommer jag att lägga ut imorgon.

Ingredienser:
6 st kycklingfiléer
300 g ört och vitlöksost
½ dl finhackad persilja

grillkrydda
grillolja

Gör så här:
Skär ett snitt i varje filé och vik ut dem. Krydda med grillkrydda i och runt om kycklingen
Blanda ihop osten och den finhackade persiljan.
Fördela osten i kycklingen och tryck ihop filéerna.
Häll på lite grillolja och låt det stå en stund. Jag la kycklingfiléerna i ett grillhalster så att de höll ihop under grillningen.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut