lördag 22 juli 2017

Sallad med rödbetor, spenat och chevré

Varma rödbetor och chevréost som smälter på dem, behöver jag säga mer än så?
En väldigt bra kombo och jättegott.
Salladen serverades till grillat.

Jag håller på att flytta över bloggen till en egen domän och än så länge så lägger jag upp inläggen på båda sidorna. 
Min nya blogg hittar du www.lindasgoda.se 
Hoppas att du följer med mig ditt.


Ingredienser:
4 st kokta och rödbetor
1 påse färsk spenat (80g)
100 g kantfri chevréost
flytande honung
flingsalt 

Gör så här:

Skala och koka rödbetorna och skär dem i klyftor.

Lägg spenaten på ett fat, lägg på rödbetorna när det fortfarande är varma och smula över chevréosten.
Ringla över lite flytande honung och strö över lite flingsalt.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut