lördag 3 augusti 2013

Äta ute- Indiskt

Lyxade till det lite med att äta lunch på en indisk restaurang idag.
Jag läste och läste i menyn och tyckte att ganska mycket lät likadant. Till slut bestämde jag mig för kyckling med två olika kryddningar, lamm och räkor med bla lök och paprika som kom in fräsande på ett varmt fat. Nästan som fyra små rätter men på ett och samma fat. Vitlöksnaanbröd beställde vi oxå in. 

Kycklingfilé, lamm och räkor med paprika och lök.
Min sambo beställde vitlökskyckling.


Underbart gott naanbröd med vitlök.

2 kommentarer :

  1. Ser jätte gott ut!
    Har själv snöat in på indiskt efter att jag hittade kokboken Hurry Curry på loppis. Jag bara älskar de kryddiga dofterna och smakerna.

    http://minlillakokvra.blogspot.se/2013/07/indisk-auberginpanna-med-russin-och.html

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt gott. Ha en fortsatt bra dag. / Linda

    SvaraRadera

Skriv ut