lördag 7 juni 2014

Grillade champinjoner med chevréost på ruccolabädd

Då var jag hemma igen efter ha varit och firat min systers sons student.
Jag kommer inom kort att lägga ut lite bilder på den goda maten som vi fick.
Men först ska jag lägga ut ett recept på fyllda grillade champinjoner.
Goda grilltillbehör kan man inte få för många av.
Jag fyllde champinjonerna med chevréost som sedan grillades.
Därefter la jag upp dem på en bädd av ruccola med smak av honung och balsamvinäger.
Du kan fylla champinjonerna med vilken annan ost du vill.

Ingredienser:
9 stora champinjoner
grillolja
100 g chevréost
ruccola
flytande honung
balsamvinäger
flingsalt

Gör så här:
Ta bort foten på champinjonerna och lägg i chevréost.
Pensla champinjonerna runt om grillolja. Lägg ruccolasallad på ett fat.
Ringla över flytande honung och lite balsamvinäger. Strö över lite flingsalt.
Grilla champinjonerna och lägg upp dem på ruccolasalladen.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut